Skip links

FORRETNINGS-BETINGELSER

INDLEDNING
Nærværende forretningsbetingelser gælder generelt for alle aftaler om ydelser af enhver form leveret af NOPA Consult ApS.

Aftaler der er indgået mellem NOPA Consult og kunden suppleres med de forretningsbetingelser der er benævnt. Er der afvigelser mellem forretningsbetingelserne og den indgået aftale, er det bestemmelser i rådgivningsaftalen der er gældende.

AFTALEGRUNDLAG
Aftaleforhold mellem NOPA Consult og kunden er generelt omfattet af ABR18 – Almindelige betingelser for rådgivning og bistand i bygge- og anlægsvirksomhed.

Tilbud afgivet af NOPA Consult er bindende i 30 kalenderdage, medmindre andet er angivet i fremsendelse af tilbuddet.

Kunden accepterer disse betingelser ved skriftlig eller mundtlig accept ved indgåelse af aftale på ydelser og/eller tilbud. Medmindre andet er aftalt skriftligt, er disse forretningsbetingelser gældende for alle aftaleforhold imellem kunden og NOPA Consult.

HONORAR
Som udgangspunkt aftales honorering jf. den indgået rådgivningsaftale som fastpris eller medgået tid. Hvor andet ikke er aftalt, honoreres ydelser efter medgået tid efter gældende timesatser.

Aftaler der er indgået efter fastpris omfatter udelukkende honorering for de ydelser der er aftalt mellem parter og NOPA Consult. Ved levering af ydelser udover indgået aftale, vil dette honoreres efter medgået tid.

FAKTURERING
Alle fakturaer som sendes til NOPA Consult ApS skal fremsendes med relevant information jf. indgået aftaler for at de kan blive godkendt og betalt rettidigt.

Sagsnavn og sagsnummer skal fremgå på faktura.

Faktura skal så vidt muligt fremsendes elektronisk i OIOUBL-format til vores EAN-nummer: 5797200130037.

Faktura kan også sendes i PDF-format til mailadressen: info@nopaconsult.dk. Der må kun være én faktura pr. PDF-fil, og eventuelle bilag skal være inkluderet i PDF-filen.

Fakturaer med ydelser som medgået tid skal altid dokumenteres med en timeseddel som bilag. Der skal fremgå arbejdstid, dato og pågældende ressource til løsning af opgaven.

Har du spørgsmål eller øvrige henvendelser såsom kontoudtog, rykkere m.m. kan vi kontaktes på +45 2266 7260 eller på info@nopaconsult.dk

Faktureringsadresse

NOPA Consult ApS
Vermundsgade 38E, 2. sal
2100 København Ø

CVR-nr. 41506350

Bankoplysninger

Nordea Bank
Reg.nr. 2191
kontonr. 6297507654
IBAN: DK20 2000 6297 5076 54
SWIFT CODE: NDEADKKK EAN 5797200130037

Hvor andet ikke er aftalt er betalingsbetingelser på fakturaer netto 30 dage

IMMATERIELLE RETTIGHEDER
Bygherren er berettiget til at anvende det materiale, som er udarbejdet for opgavens løsning som er udarbejdet af NOPA Consult ApS. Ved bygge- og anlægsarbejder indebærer dette en ret til at gennemføre projektet samt til senere at drive, vedligeholde, ombygge og bygge til den opførte bygning eller anlæg. NOPA Consult ApS har i øvrigt alle rettigheder over sine idéer og det materiale, som rådgiveren har udarbejdet, herunder digitale bygningsmodeller og andre digitale data.

RÅDGIVNINGENS UDFØRELSE
NOPA Consult forpligter sig til at levere god rådgivningsskik og kvalitetssikre sine ydelser under hensyn til opgaven, tidsplan og økonomi. Før arbejdet påbegyndes bør kunden og NOPA Consult forventningsafstemme behovet, således NOPA Consult kan yde den bedste rådgivning.

Det forudsættes, at kunden fremlægger alle informationer, som er væsentlige og relevante for at løse opgaven og at disse fremlægges i overensstemmelse med tidsplanen. Hvis tidsplanen ikke fastlægger, hvornår kunden skal fremlægge de relevante informationer, er kunden forpligtet til at fremlægge disse i så god tid, at NOPA Consults arbejde ikke forsinkes.

NOPA Consult ApS kan anvende underrådgivere uden forudgående aftale med kunden, forudsat dette ikke forringer ydelsen, som NOPA Consult har forpligtet sig til at levere.

ANSVAR
NOPA Consult ApS er ansvarlig efter dansk rets almindelige erstatningsregler for fejl og forsømmelser ved opgavens løsning med de begrænsninger, der følger iht. ABR18.

NOPA Consult ApS har ADIS som forsikringsselskab. NOPA er dækket af rådgiverforsikring med en dækningssum på 5.000.000 DKK. NOPA kan under ingen omstændigheder gøres erstatningsansvarlig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab.

NOPA Consults ansvar er begrænset til maksimalt 3 gange det aftalte honorar. Ansvaret kan dog under ingen omstændigheder overstige forsikringssummen på NOPA Consults til enhver tid aktuelle ansvarsforsikring.

TVISTER
Tvister i anledning af NOPA Consults rådgivning, rådgivningsaftalen eller nærværende vilkår skal løses jf. ABR18 §59 – §63